Profanum tystnad

av Maja

Alltså, jag vill egentligen blogga. En blogg kan fungera utmärkt som ”sitt varumärke”, smart att tänka på och så, men jag vill inte hålla på att skriva en massa saker om mig själv. Som det här. Eller som vad jag gör, åker till IKEA för att äntligen kunna få upp mina gardiner eller om helgens vernissage med alla Örebros kristna pretton (OBS! inkluderar mig själv för att rättfärdiga (..?)  uttrycket) för det är ju sjukt ointressant och jag är rigidt mån om min integritet. Fast samtidigt är det en kamp mot önskan om att bli sedd och bekräftad… Och musiken som jag ju gillar att blogga om, det är det ändå ingen som bryr sig om och det är totalt oviktigt för den delen. Jag skulle vilja lägga upp vackra och spännande bilder men så många andra gör det bättre än mig. Jag skulle kunna lägga upp små teologiska debattinlägg eller utläggningar om aktuella företeelser i samhället men det gör jag ändå inte särskilt bra och tillräckligt djupgående. Dessutom har jag inte tid att blogga. Men jag skulle vilja, jag måste bara hitta mitt sätt, kanske inte göra det till en sådan stor grej, till exempel… Nåja, här är en bild jag gillar (och den visar lite mitt förhållande till fenomenet bloggande heh).