Icke jag – utan Gud i mig

av Maja

Något som varit viktigt för mig under det senaste året är Paulusorden ”jag har blivit korsfäst med Kristus, men jag lever, fast inte längre jag själv; det är Kristus som lever i mig”. Svindlande ambitioner kanske, att hävda något sådant. Men samtidigt kanske också så det bör vara (inte minst behöver vara så). Särskilt denna sommar som jag på något sätt lovade åt Gud (som är är är) innan jag åkte hit. Och här kan det bli så underbart konkret, att när jag ger tiden (hjärtat, själen, kraften) till Gud går jag ner till kvinnorna på nedervåningen eller visar omsorg om mina syskon i kommuniteten.

For me to improve my ability to express myself in English and for my non-Swedish friends (Hi Katy!) – here’s a short summary in English. Since the last couple of months Gal 2:19-20 has been really important to me, both because of its depth and sharp edges. I’m also quoting fomer UN secretary-general the Swede Dag Hammarskjöld: ”not I – but God in me”. It’s good to be here.