Tobias Billström

av Maja

Igår cyklade jag ner till centrala Örebro för att gå på jätteloppis. Framme visade sig att loppisen var nästa helg, denna veckan var det Moderaternas årsstämma. Jag fnissade lite. Loppis måste ju vara motsatsen till Moderaternas årsstämma. Fredrik Reinfelt gick förbi mig där på gatan och tanken slog mig att jag skulle stanna några minuter och vänta på Tobias Billström. Jag har bett mycket för honom den senaste veckan, bett om en Paulus-omvändelse. Att Jesus skulle uppenbara sitt ljus för honom – ”varför förföljer du mig?”. Kanske var det jag som skulle vara Ananias?! Nåväl efter inte alltför lång tid la jag ner och cyklade jag hem igen. Ska fortsätta be för migrationsminister Billström iaf.

Pastor Jean ska utvisas på onsdag, om man ska tro polisen. Det kanske man inte ska. Jag frågar som Stefan Swärd: ”Varför ska utsatta flyktingar hanteras som grovt kriminella? Varför kan man inte ge en klar och tydlig information om när en person ska utvisas? Hur kan man hålla utsatta flyktingar inlåsta vecka efter vecka?” . BLIR SÅ TRÖTT PÅ DET HÄR. Snälla ni, uppmärksamma det ni med på något sätt.